Behance Served Sites

Served is a collection of sites that showcase category specific content from Behance, the world's leading platform for creative professionals across all industries.

View All Served Sites →

Madonna Dell/Olivo special edition

Info
Statistics
Created:
Last Edited:
2288
294
22
Description
Madonna dell’Olivo è una piccola azienda agricola a ridosso dell’omonimo santuario di Serre, in provincia di Salerno. Il suo olio è uno dei migliori d’Italia ed è conosciuto a livello internazionale. Per riprogettare il suo logo abbiamo stilizzato l’immagine della Madonna del Santuario per renderla più moderna e ‘presente’. Per Il pack del suo magnum da 1,5L abbiamo messo ancora di più l’accento sul volto della Madonna, isolandolo dal resto e nascondendone gli occhi dietro un elastico, che serve anche da ‘fermo’ per l’etichetta. Questa soluzione, oltra ad aggiungere dinamismo al tutto, rende anche la Madonna simile ad una dea bendata, portatrice di fortuna.
Share
  • Madonna dell’Olivo è una piccola azienda agricola a ridosso dell’omonimo santuario di Serre, in provincia di Salerno. Il suo olio è uno dei migliori d’Italia ed è conosciuto a livello internazionale. Per riprogettare il suo logo abbiamo stilizzato l’immagine della Madonna del Santuario per renderla più moderna e ‘presente’. Per Il pack del suo magnum da 1,5L abbiamo messo ancora di più l’accento sul volto della Madonna, isolandolo dal resto e nascondendone gli occhi dietro un elastico, che serve anche da ‘fermo’ per l’etichetta. Questa soluzione, oltra ad aggiungere dinamismo al tutto, rende anche la Madonna simile ad una dea bendata, portatrice di fortuna.
     
    Madonna dell’Olivo is an award-winning extra virgin olive oil produced by Antonino Mennella on his 2000-tree farm located in Serre, in the Southern Italian region of Campania.  “Madonna Dell/Olivo” is the special edition 2013. The pack, with its typography – a mix of long and slim text boxes, sans-serif, in many cases uppercase and with a silver block foil on the product name –, its design solutions – a mix of organic textures, details and depth through shadows, an etched close-up of a femal face on the of the box, an illustrative and narrative detail of a concertina leaflet/label with an unusual band across the eyes to secure it to an 1,5L bottle, often used to contain champagne or wine –, it’s a statement packaging solution designed to be authoritative, convey confidence and give to the product a sense of occasion.

Comments: ( Comments )