Behance Served Sites

Served is a collection of sites that showcase category specific content from Behance, the world's leading platform for creative professionals across all industries.

View All Served Sites →

LATTINA© (Latte in lattina)

Info
Statistics
Created:
Last Edited:
3830
284
57
Description
We rethought how could a normal milk package could be. A pack is not just a container. We can deliver messages to our customers. "Lattina" subverts the traditional anonymous milk packaging to convey a message. Drinking natural milk is good.
Share
  • LATTINA ©
    Latte in lattina (Milk in can)
  • English

    A pack is not just a conteiner. It's a medium. Even when it contains the most common of products: milk. It not only contains, holds, protects its content but evocates, communicates and encourages the reflection. We can deliver messages to our customers. We can make people think about it writing and showing the issues directly on the pack.

    "Lattina©" subverts the traditional anonymous milk packaging to convey a message too often forgotten: milk is a biological, natural product. Drinking natural milk is good. Especially the natural, fresh, pure milk as the one produced in old farms.  Natural bio milk is one of the best sources of the vital nutrients that help maintain our body strong and healthy. Milk contains the ideal mix of essential nutrients: proteins, lipids, calcium, vitamins A, B6, biotin and potassium. This helps to prevent deseases such as osteoporosis and keep all the body (nails, hair, skin,  bones and muscles) healthy.

    That is why "Lattina©" is a small reconstruction of an old canned milk container. Many different versions of the pack were designed to transform the container in a collectible object, able to build awareness around issues like the importance of drinking biological milk, produced in not-intensive herds. In each different version the can is wrapped with a small strip containing some brief information, such as where the milk has been produced or why it is important to drink biological milk.

    Far from the consumerist logic in favor of a more eco-friendly thinking.


    The project has been developed for the Communication Design course at Politecnico di Milano. The assigned goal was the realization of a packaging for the most common product: the milk. With one suggestion: the registered name "Lattina" (can).

    Designed by
    Alessandro DallafinaFrancesco FaggianoStefano Greco Dario MignecoPaolo Ottavian

    Published on: 
    Chois Package vol. 3 (Periodical – China)

     
    Italian

    Un pack non è solamente un contenitore. È una sorta di medium, di mezzo per veicolare un messaggio. Anche nel caso in cui contenga il più comune dei prodotti: il latte.

    Abbiamo ripensato a come potrebbe essere concepito un nuovo pack per il latte. Un pacchetto non è solo un mero contenitore. Potrebbe inglobare, contenere, proteggere qualcosa, ma in primo luogo il pack è un mezzo. Uno strumento che ci permette di far arrivare un messaggio ben definito sino ai nostri clienti. Possiamo far riflettere le persone su un problema, visualizzando e spiegando il tutto attraverso il pack.

    "Lattina" sovverte il tradizionale ed anonimo cartone del latte per portare un messaggio troppo spesso dimenticato: il latte è un prodotto biologico naturale. Bere latte fa bene. Specialmente il latte fresco e biologicamente puro come quello contenuto nelle grosse lattine di alluminio utilizzate nelle vecchie fattorie dei nostri nonni.

    Il latte biologico è una delle migliori fonti di vitamine e nutrienti per mantenere il nostro corpo sano e forte. Questo tipo di latte puro, non contiene additivi o addensanti ma ha esattamente il mix ideale di sostane nutritive che ci servono: proteine, lipidi, calcio, vitamine A, B6, biotina e potassiuo. Questo aiuta a prevenire malattie come l'osteoporosi e mantenere sano e forte l'intero organismo (unghie, capelli, pelle, muscoli e ossa).

    Sono state realizzate differenti versioni del pack hanno lo scopo di creare consapevolezza circa i temi quali l'importanza di bere latte biologico, prodotto in allevamenti non-intensivi. Lontano dalla logica consumistica a favore di un pensiero più eco-friendly.

    Il progetto è composto da due parti. La parte strutturale, riguarda la creazione di una piccola ricostruzione di un tipico vecchio contenitore per il latte in alluminio, rappresenterebbe il collegamento del prodotto con gli antichi valori della tradizione come naturalezza e freschezza. "Lattina" è stato anche lo scopo di essere un prodotto adatto al mercato, con molte versioni differenti del pack concepito come piccolo gadget da collezione. In ogni versione diversa la lattina è avvolta da una piccola striscia contenente alcune brevi informazioni sul latte e su come è stato prodotto, perché è importante bere latte biologico e così via.

     -
    Questo progetto è stato fatto per il corso di Design della Comunicazione al Politecnico di Milano. L'obiettivo assegnato è stato la realizzazione di un packaging per uno dei più comuni prodotti: il latte. Un unico suggerimento durante il brief: usare il nome registrato "lattina".
  • The "Lattina©" prototypes
  • Every prototype has a common claim and a small pay off on the inside
  • All prototypes are Eco-friendly
  • All differents and collectable
  • Front and side view
  • Other views
  • Other views and the pack opened
  • Other views

Comments: ( Comments )